יום שלישי, 13 בדצמבר 2011

the google ADK

בתקופה האחרונה יצא לי להשתתף בתחרות של גוגל כחלק מכנס הדגל שלהם, ה-GDD (אשר הוא קיצור לgoogle developer day) אשר התקיים איפשהו ליד נתב"ג. בתחרות כל קבוצה בנתה איזשהו פרוייקט שמשולב בו המוצר החדש (יחסית) של גוגל, ה-ADK. ה-ADK הוא בעצם כלי לפיתוח  Accessory לאנדרואיד או בעצם שילוב של חומרה (אלקטרוניקה כלשהיא) עם טלפון האנדרואיד של המשתמש. בפרויקט שאני השתתפתי בו (ביחד עם שותפי רועי אחירון) בנינו רובוט אשר מאזן את עצמו על מדף בעל ציר אחד. השם של הפרויקט הוא AiDK (שזה איזה שילוב מחוכם של Aid+ADK)


*קרדיט לאחותי הדר רייזמן על הצילום




אז אחרי שחפרתי על על מה הפרויקט עושה, נסביר איך זה עובד:
אז ככה, בבסיס הפרויקט טמון לוח ADK (מקורי! שקיבלנו באדיבותם של גוגל, שבדיעבד מדובר במתנה די יקרה..), הלוח מחובר ל-Motor Shield של adafruit (שאני נאמן לו מזה זמן רב) וכל העסק מתלבש על פלטפורמת rp5 של pololu, אני לא ישקר, בהתחלה התחלנו לבנות פלטפורמה משלנו וכשראינו שהעניין לא מתקדם עברנו מהר לפלטפורמה המדוברת (שזה קרה פלוס מינוס בדקה התשעים לפני הכנס...).


קוד:
טוב, הרבה אנשים מסוקרנים לדעת איך מתכנתים משהו כזה, זה פועל בצורה הבאה:
אפליקציית אנדרואיד שכתובה ב-java מתקשרת דרך פורט מיוחד (שכאמור, גוגל פיתחו) ומתקשרת עם ה-arduino שבעצם כתוב בשיקוץ מוזר של C, בעניין נוחות העבודה אני יומר את האמת, הפלטפורמה כתובה בצורה מזעזעת וטמונה בתוכה המון באגים שאי אפשר בכלל לספור. כל זה אגב, בזמן שכתובים עשרות פרויקטים שמשתמשים בתקשורת bluetooth עם ה-arduino ועובדים נהדר... (חשוב לציין שה-ADK בנוי רק על תקשורת חוטית בין שתי הפלטפורמות בצורה מאוד מיושנת לטעמי..)


אז זהו בכללי, אולי יום אחד כשאני יתאושש מהטראומה של פיתוח לאנדרואיד אני יעלה את הקוד..
בינתיים:
אתר הפרויקט
מיני-פוסט על ה-AiDK באתר ה-ADK הרשמי (כבוד..)


עד לפעם הבאה
אלון רייזמן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה