יום רביעי, 16 באפריל 2014

דברים מגניבים בkickstarter

שלום לכולם, באיחור אופנתי של כמעט שנה, להלן פוסט: לאחרונה אני רואה לא מעט מוצרים מגניבים שצצים בקיקסטארטר (מי שלא יודע מה זה קיקסטארטר מוזמן לקרוא פה), לא שמוצרים כאלו לא נראו בעבר (Oculus RiftPrintrbot וכו..) אבל השכיחות שלהם גוברת משמעותית בתקופה האחרונה. אי לכך החלטתי לכתוב על שלשה מוצרים בולטים מהחודש האחרון שבמקרה גם תמכתי בהם:

הMicroView הינו שילוב של ארדואינו (עובד סביב ה-ATmega328P) ומסך OLED בגודל 64*48, המוצר אינו חידוש טכנולוגי אך בכל זאת, די מגניב. יחודיות הפרויקט הינו בגודלו שכן שומר על סטנדרט של רכיב DIP רגיל. מחירו של בודד עומד על כ45$ והפרויקט גייס עד כה $560,000.


הMicroView עצמו מכיל  כ12 פינים דיגיטאליים (3 תומכים PWM ), תמיכה בכניסת מתח של 3.3-16VDC (מתח עבודה 5VDC) וכ-32KB זיכרון פלאש


המיקרו הינה עוד מדפסת תלת מימדית טרנדית שיש החודש בקיקסטארטר. מה שכן, המיקרו שברה את שיא הגיוס בקיקסטארטר כשהגיע למיליון דולר תוך 25 שעות
(מודה שקניתי אחת תוך שעתיים..) . חוץ מזה, המיקרו נמכרת במחיר אטרקטיבי של כ-299$ בלבד, מגיעה מוכנה מהקופסא (חלק אחד, ללא הרכבה ובאלגנים מיותרים) וגם נראית לא רע בכלל ביחס למדפסת המיועדת לשוק החובבני.

נכון לרגעים אלה, המיקרו עומדת על גיוס של כ-2,800,000 ולא טעיתי בכתיבה, מדובר באמת מאחד הגיוסים המוצלחים בתולדות קיקסטארטר ועוד 20 יום נותרו לגיוס.

Digispark Pro
ה-Digispark Pro הינו המשכו של ה-digispark שעשה הסטוריה בקהילת המייקרים, מי שלא מכיר, מדובר בלוח ארדואינו זעיר מבוסס סביב המעבד Attiny85 אשר היה קצת יותר גדול משקע USB. ה-Digispark Pro גם הוא מבוסס על אחד ממעבדי Attiny (לא מפורט בדיוק איזה) אבל מכיל מפרט קצת יותר רציני עם שיפור משמועותי בזיכרון (16KB במקום 8KB מהגירסה הקודמת) והוספת פינים ללוח (14 לעומת 6).
בנוסף לשידרוגים שהוצגו בלוח, יחד עם ה-Digispark Pro שוחררו סדרה חדשה של shields, בינהם WIFI, BT, RF ו-BLE. את shields ניתן לרכוש יחד עם הלוח בקיקסטארטר (שאר ה-shields  מוצעים גם הם בהנחות במעמד תמיכה בפרויקט),


עד כאן, אלון רייזמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה