יום שישי, 4 במאי 2012

Working on the 74HC138 with Arduino

עבר זמן מה מאז שכתבתי אבל אני מקווה שאולי הפעם אצליח לשמור על רצף כתיבה מסויים (למרות שאני בספק..). בכל אופן, הפעם אתעסק עם הרכיב 74HC138 ובכללי אסביר על רכיבי multiplexer.

אז, מה זה בכלל multiplexer  ?multiplexer או בתרגום גרוע לעברית "מכפיל" הינו רכיב שמטרתו היא הגדלת מספר הכניסות/יציאות של הבקר איתו אנו עובדים. אז איך זה עובד? פשוט מאד, הרכיב (במקרה הספציפי הזה) מקבל 3 משתנים לוגים (high או-low) ולפי הקומבינציה המתקבלת, הרכיב מכבה פורט מסויים. לדוגמא, H.H.L מכבה את הפורט Y6.למידע על איזה קומבינציה מפעילה איזה פורט ניתן להסתכל בדף הנתונים של הרכיב (נספח 7).





סוגי multiplexers: למי שהציץ במפרט נתונים (או שמכיר את הרכיב) ניתן לראות כי הוא Active LOW. כלומר, הבורר הלוגי של הרכיב קובע איזה פורט אהיה לו ערך LOW, כלומר כבוי. בקיצור ה-138 יכול לכבות רק פורט אחד בעוד ששאר הפורטים דולקים, בשונה מאחיו ה-238 אשר הוא Active HIGH. כלומר, הפוך.

זהו לפוסט זה, בקרוב העלה וידאו ועוד תמונות באיכות נורמלית.. ומי יודע, אולי אתחיל לכתוב יותר.. בנוסף להדגמא ולקוד, הוספתי לקישורים פרויקט eagle של הפוסט (מכיל את הסרטוטים ואפילו דוגמא של המעגל בתור shield ל-Arduino).
עד לפעם הבאה, אלון רייזמן

קרדיטים ושאר קישורים:
planet arduino נעזרתי בפוסט הנ"ל - מומלץ
בתכנון המעגל נעזרתי בספרייה adafruit-eagle-library. גם, מומלץ מאוד
הקוד, קבצי eagle והתמונות: לינק

*אין באמת דבר כזה רכיב multiplexer אלה demultiplexer/decoder אבל זה פשוט נשמע יותר הגיוני...




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה