יום שבת, 5 במאי 2012

74HC164 Shift Register

אז אחרי שעבדתי עם ה-74HC138 החלטתי לעבור לרכיב שאומנם דומה, אך שונה בצורת העבודה שלו, ה-74HC164. ה-164 הוא  shift register או אוגר זיזה בעברית. כלומר, רכיב שמקבל בייט  בן 8 ביטים בינאריים (0 או 1) ולפי ניתוח שלו הוא מפעיל את הפורטים הנבחרים. לדוגמה, הערך 00001111 ידליק את ארבעת הפורטים הראשונים ויכבה את ארבעת הפורטים האחרונים.



אז כמו שכבר אמרתי ישנם מספר הבדלים בין shift register ל-decoder. ראשית shift register משתמש ב-2 עד 3 חוטים בלבד (3 בריבוי shift registers) לא משנה עם כמה  shift registers הבקר עובד. ה-decoder לעומת זאת, צורך 3 חוטים לרכיב. שנית, רזולוציית הדגימה של shift register (כשעובדים עם חיישנים) נמוכה מאוד (ביט אחד לערוץ) בעוד שב- decoder אומנם הרזולוציה גבוהה אך ניתן לבצע רק פעולה אחת באותו זמן.


בדוגמה הבאה השתמשתי פחות או יותר במעגל מהפוסט הקודם מלבד שינוי משמעותי אחד, במקום ה-138 שמתי את ה-164. כלומר, שיניתי את מהות המעגל. מבחינת הקוד ישנו שנינוי עצום. במקום לולאת for אשר כיבתה כל פעם פורט אחר, יצרתי מערך המכיל התנהגות מסוימת של הshift register וקטע קוד פשוט אשר מריץ את המערך.




כרגיל, תמונות באיכות נורמאלית יועלו בקרוב...
עד כאן, אלון רייזמן

קישורים וקרדיטים:
Shift register בוויקיפדיה (אנגלית)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה