יום ראשון, 7 באוקטובר 2012

introduction to mplab x + pic18

אז הנה, אחרי הרבה הבטחות, הפוסט המדובר..
אז סוף סוף יצא לי להשתמש בpickit 2 שלי ולבחון את mplab x. ואתם וודאי שואלים "למה רק עכשיו נזכרתי לפתוח את הpickit?" אז זהו, שהוא נמצא אצלי בערך שנתיים והאמת שכמעט ולא נגעתי בו מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא שהיו לי צ'יפים לא מעניינים במיוחד ולא היה לי איזה משהו יצירתי שיכלתי לחשוב עליו, עם הpickit קיבלתי את הערכת פיתוח של ה- Starter Kit שמגיע עם 16F690, אכן מעבד 8 bit חביב ביותר אך התאכזבתי קשות כשגיליתי שmicrochip לא תומכים בקימפול בשפת c למעבדי 16F ולכן אאלץ להוריד קומפיילר אחר אשר תומך במעבד under-dog כמו שלי... עובדה שממש לא שמחה אותי. הסיבה השנייה שלא נגעתי בו היא בגלל הסביבה המזעזעת של mplab 8.. באמת שאני לא מבין איך המתכנתים של microchip יכלו לשחרר את הדבר המזעזע הזה.. מדובר כמעט בכל טעות של מהנדס ux. למעשה הדבר היחידי שמזכיר לי "יעילות" כזאת הוא photoshop 8 (כן כן, הייתה גרסא כזאת.. מתישהו..)בכל אופן, אכן טראומה קשה..

ובחזרה לנושא.. mplab x היא בערך ההפך מ-mplab 8, הכל מבריק ונוצץ וסוף סוף יש רק חלון עבודה אחד המחולק לכמה קטנים (בניגוד לאלפי חלונות עבודה שהיו בגרסאות הקודמות) ובכללי נראה כי החברה עשו הפעם עבודה ממש טובה. להערכתי מדובר בתוצאה של חשיבה מעמיקה על "מה צריך להיות בסביבת פיתוח לחומרה בניגוד לסביבת תכנות רגילה" ובגדול, נראה שהם באמת השקיעו המון חשיבה על זה ואישית, ממש אהבתי את האייקונים הנוצצים החדשים (כנראה שסוף סוף הבינו שגם מתכנתים הם בני אדם..)

חיבור המעבד לpickit, ניתן ללחוץ ולראות בגודל נורמאלי
ועכשיו ל"פרוייקט" שלי, כמובן שמדובר במשהו מאוד פשוט (שני לדים מהבהבים) אך בכל זאת, יותר רציתי לבחון את הסביבה עצמה והרבה פחות את היכולות של המעבד. בכל אופן, בהרצה הזאת השתמשתי ב18F4550 שהזמנתי לא מזמן שהוא כמובן מעבד הרבה יותר רציני מה-16F690 שעבדתי איתו עד עכשיו ומכיל פיצ'רים ממש מגניבים (כמו להיות usb device) ובכללי, אחלה של צ'יפ.

אז ברגע האמת הכל הלך הרבה יותר טוב משציפיתי, כתבתי, קימפלתי ולמרבה הפתעתי, העסק עבד, הדבר היחידי שמעט הציק לי בחוויה הכללית הוא שלאחר ההורדה של הסביבה אתה נדרש להוריד תוספת לסביבה לפי סוג המעבד שלך (מה שמוסיף עוד מאה ומשהו מגה בייט להוריד מחיבור ממש מעפן שממוקם איפשהו מעבר לים..) גם ממש התרשמתי מהפיצ'ר שמראה לך כל מיני מספרים של הצ'יפ בצורה ממש נוחה (מקום, נצילות, שעון וכו..) שזה בהחלט תוספת שאני בטוח שחשבו עליה הרבה. אבל בגדול אני ממש מרוצה ואני בטוח שאפתח הרבה יותר על פיקים עכשיו.

ההרצה בפועל, מצטער על התאורה..
אז זהו לפוסט זה, מצטער שפרסמתי אותו רק עכשיו אבל באמת שחשבתי עליו המון זמן ואני מקווה שניתן מעט לראות את זה. בכל אופן, "פרויקט העגבנייה" גם מתעכב טיפה בגלל קשיים טכניים אבל אני מבטיח שזו ירידה לצורך עליה ואני באמת משדרג את הפרויקט הרבה יותר מהתכנון המקורי.
עוד נקודה שרציתי לעלות, התייעצו עימי מספר אנשים בעבר בשאלה pickit2 VS pickit3 והתשובה נתונה בפודקאסט הבא (שימו לב על התגובה הרישמית של microchip)

עד כאן, חג שמח
אלון רייזמן

2 תגובות:

  1. יפה, אז עכשיו לתכל'ס: השבבים האלה יקרים? וה-pickit? ראיתי שבארץ מוכרים אותו באיזה 360 ש"ח... וסביבת הפיתוח, היא מוגבלת בגודל הקוד או משהו כזה? יש דוגמאות קוד טובות שם או באינטרנט? כמה צריך לחפש כדי לגלות, נניח, מה הפעולות לצורך הדלקת LED?

    השבמחק
  2. אני קניתי את הערכה שלי בסביבות ה-200 שקל מתישהו באיביי (הגיעה גם עם המון צ'יפים), בכללי ה-pickit2 עולה חמישים דולר ואילו הpickit3 שבעים דולר (בחנות של microchip, כולל לוח פיתוח) אך כמובן שיש גם עסקאות טובות בebay, לגבי הצ'יפים, יש לך מגוון בכל המחירים, הpic18f4550 עלה לי שש דולר, כמובן שמדובר באחד המעבדים היקרים מהסדרה. לגבי הזמינות חומר ברשת, לצערי, לא מצאתי יותר מידי דברים במיוחד שמדובר בצורת תיכנות קצת שונה. מה גם שלהפעיל לד זה עסק מסובך לחדשים בתחום (שלא נדבר על קריאות אנלוגיות ו-pwm למינהם), הmplab לא מקביל אותך בתנאי שאתה משתמש בקומפיילר שלו (ולא באחד חיצוני

    השבמחק