יום שישי, 19 באוקטובר 2012

The Tomato Project part2 - monitoring and processing

אז בשעה טובה, הגיע החלק השני של פרויקט העגבנייה  אז מה אהיה פה? בעיקר החלק השני של הפרויקט שהוא חיבור על הפלטפורמה למחשב, קריאת הנתונים ושליחתם לDB שאני משתמש בו. אז כמו שניתן לראות, מדובר בפוסט לא רוך במיוחד אז הבא נתחיל, לאחר ניסיונות רבים של אינטרפציה עם הסיראל קום, בסופו של דבר, החלטתי להשתמש בpython לאחר שבאמת מיציתי את כל האופציות האחרות הכוללות בין היתר: c, cpp, c sharp, php, ואפילו processing החלטתי ללכת לכיוון חדש שאני גם ככה הרבה זמן רוצה להיכנס אליו, מה שאכן התברר כבחירה הטובה ביותר למשימה זאת. שלא תבינו לא נכון, זה לא שזה בלתי אפשרי לעשות את זה בשפות האחרות שניסיתי, זה פשוט הכיל הרבה בלאגן (הצהרות משתנים ופונקציות מיותרות ממש..) מיותר שבpython הסתכם בכ-15 שורות קוד בלבד

אז מה היה לנו פה? בגדול הארדוינו דוגם את הטמפרטורה והאור (הוספתי גם לחות למתי שה-DHT11 שהזמנתי יגיע), הדגימה מועברת למחשב ע"י תקשורת סיראלית (כרגע חוטית, דרך כבל ה-USB של הארדוינו),
סקירפט python קצרצר שכתבתי קורא את הסיראל קום, עושה פירוק פשוט של הנתונים המתקבלים (יודע לקבל משהו כמו 40 5013 36 ומחזיר שלשה משתנים נפרדים)  וקולט את הנתונים לDB של הפרויקט (כרגע בmysql אולי בהמשך אני העבור למשהו אחר). כמובן שאם הייתי נכנס לשיקולים של מקום אכסון לאורך זמן, כמובן שהייתי הופך את העסק ליותר חכם מהבחינה הזאת, אבל בשביל prototype זה בסדר גמור לעכשיו.

אז זהו מבחינת ההתקדמות, בגדול, אני אני ממש לא מרוצה כרגע מהlm35 גם איכות הדגימה שלא לא משהו (דיוק של +-1, שזה המון..) וגם מידי פעם אני מקבל "קפיצות" בערכי דגימה שלו (פתאום קופץ לי לחמישים מעלות..). בכל אופן, אני מעריך שאפשר לסדר את זה עם קבל או משהו כזה אבל בכנות, זה לא כזה חשוב, במיוחד שכבר הזמנתי את החיישן החדש שבטוח יעשה את העבודה הרבה יותר טוב. מה גם שבשביל הרצה ראשונה של הקונספט זה הלך ממש סבבה. אז זהו לחלק זה,  בחלק הבא אני ידבר על כל הקטע הסופי של הצגת הנתונים ונראה לאן זה יתקדם, כרגע אני חוקר אופציות של jquery
ואולי אפילו בשלב יותר מאוחר אני אעשה מאין שרת שאפשר לראות את הדגימה בrealtime מכל מחשב. בכל אופן, יש למה לחכות,
עד כאן
אלון רייזמן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה